Lenferink Cars

Lenferink Cars

Autoreparatiebedrijf • Almelo

3,9 (355 beoordelingen)

Is dit jouw bedrijf? Claim het

Autoreparatiebedrijf Autodealer

Over

Ervaar eersteklas auto-onderhoud Lenferink Auto's in Almelo! Onze gecertificeerde monteurs bieden uw voertuig de zorg die het verdient. Met originele Bosch-onderdelen en geavanceerde technologie zorgen we voor topprestaties en veiligheid. Als autoreparatiewerkplaats bieden we een compleet pakket aan diensten, van onderhoud en diagnose tot complexere reparaties. Wij doen alles voor uw auto. Kies voor transparante prijzen en betrouwbare service. Kom langs in Almelo en ontdek hoe wij de beste prestaties uit uw voertuig halen!

Met 3,9 scoort het iets lager dan het gemiddelde voor «Autoreparatiebedrijf» in Almelo (4,4). Op beoordeling is het nummer 3 van de 3 bedrijven in de categorie «Autoreparatiebedrijf» in Almelo.

Plesmanweg 11, 7602 PD Almelo

Openingstijden
Maandag 8:00–18:00
Dinsdag 8:00–18:00
Woensdag 8:00–18:00
Donderdag 8:00–18:00
Vrijdag 8:00–18:00
Zaterdag 9:00–17:00
Zondag Gesloten

Samenvatting van de beoordelingen

Samenvatting gemaakt met AI op basis van de meest recente beoordelingen

Sommige klanten prijzen de soepele onderhandelingen, het luisteren naar wensen en de goede uitleg bij de aflevering van de auto. Ook wordt de klantgerichte aanpak en het oplossen van problemen, zelfs na de garantieperiode, gewaardeerd. Een aantal klanten geeft aan al meerdere auto's bij dit bedrijf te hebben gekocht en tevreden te zijn over de service en de geleverde auto's. Andere klanten ervaren juist een slechte service en vinden dat er onprofessioneel met hen wordt omgegaan. Enkele keren wordt genoemd dat een proefrit werd geweigerd, wat tot twijfel over de technische staat van de auto's leidde. Ook wordt aangegeven dat problemen soms worden afgeschoven op de klant.

Klantbeoordelingen

3,9

Op basis van 355 beoordelingen

5
51%
4
19%
3
10%
2
5%
1
15%
MK

M. Kuyer

2 weken geleden

Wat een vreemd bedrijf is dit toch. Altijd als ik aan een andere auto toe ben ga ik hier weer even kijken, je hebt zeker meer dan een half uur nodig om op een vlotte manier de auto’s te bekijken. Vanmiddag geweest en alle rijen met auto’s gehad en geen mens gezien, geen verkoper, niemand. En dat gebeurd mij alle keren als ik hier ga kijken, jaar in jaar uit. Vanmiddag was mijn laatste keer! Ik kom hier nooit weer!

Reactie van de eigenaar

Goedemiddag heer Kyuer, Jammer dat u niemand heeft gesproken. Door een sterfgeval is de bezetting erg beperkt vandaag. Daarnaast kunt u altijd info opvragen bij onze dame bij de info/receptiebalie. Mocht u alsnog contact met onze verkoop wensen dan kan dit via ons nummer 0546-639639 of [email protected] Daarnaast is op afspraak ook mogelijk, dan bent u er zeker van dat u geholpen wordt. Gr. Lenferink Auto's

HV

H. van schijndel

1 maand geleden

DV

D. Vallenduuk

1 maand geleden

Mocht u als potentiële klant overwegen hier een auto te kopen: ik hoop dat u mijn ervaringen met dit bedrijf tijdig leest. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee. Dit zijn mijn ervaringen met Lenferink. Juli ‘24 kocht ik hier een Berlingo. Al na 2,5 maand trad de eerste AdBluestoring op, waarvoor ik onmiddellijk zelf verantwoordelijk werd gehouden. Pas na dreigen met juridische stappen heeft men het probleem min of meer opgelost, maar daarbij wel de daadwerkelijk bijna defecte denoxkatalysator (diagnose van de dealer) laten zitten. En inderdaad: na enige tijd kwam de vertrouwde AdBluestoring gewoon weer terug. Offerte van de dealer voor reparatie bedroeg in 2024 al 2300 euro. Later bleek dat het roetfilter ook kapot was (1500 euro), en als kers op de taart kwam daar een defecte nokkenasketting overheen (2500 euro). Dat nokkenasgebeuren is een bekend Citroënprobleem waarvoor coulance geldt; die krijg je echter alleen bij overlevering van een sluitende onderhoudshistorie, die bij mijn Berlingo niet is meegeleverd. Ondertussen staan onderdelen voor deze reparatie bij Stellantis in backorder, dus de auto staat nu al ruim zes weken voor onbepaalde tijd stil. Dit is in een notendop wat je kan overkomen als je bij deze firma een auto koopt: reparaties van duizenden euro’s die niet onder de (aangeschafte) garantie vallen en waarvoor iedere coulance vervalt omdat de onderhoudshistorie niet kan worden aangetoond. Die aangeschafte garantie komt trouwens van Cargarantie, ook een naam die je in mijn ervaring moet mijden als de pest. Op mail over dit onderwerp reageert men niet; ik heb niet de indruk dat men zich in enige mate verantwoordelijk voelt. Ik ben al bij heel wat autobedrijven klant geweest en in de regel tot grote tevredenheid. Lenferink vormt hierop de negatieve uitzondering en heeft voor mij alle vooroordelen over louche autoverkopers waargemaakt. update 26/8 op reactie van lenferink: allereerst: jullie hadden deze review kunnen voorkomen door gewoon, zoals het een net bedrijf in mijn ogen betaamt, op mijn mail te reageren. die hebben jullie echter laten liggen, inclusief de reminder. de diagnose van de kapotte denoxkatalisator komt van de dealer, waar ik *op jullie advies* naartoe ben geweest omdat jullie aanvankelijk weigerden het probleem op te lossen. dit was de gang van zaken, niet andersom, en ik plaats hier met liefde de betreffende offerte om het te bewijzen. overigens mag het vanzelf spreken dat ik een diagnose van een dealer wel iets hoger aansla dan die van een allround autohandelaar die me er net van beschuldigd heeft het probleem zelf veroorzaakt te hebben. van een probleem met een carterontluchtingsventiel is mij niets bekend. de laatste keer dat ik bij u binnen ben geweest is 14 oktober '24 met de genoemde adblue-problematiek. gelet op de behandeling die mij ten deel viel had ik niet de geringste behoefte een volgende reparatie aan jullie over te laten. dat jullie vinden dat mijn review 'geen volledig beeld geeft' wil ik wel begrijpen. de defecten kosteloos verhelpen is echter niet een vorm van coulance, maar jullie wettelijke verplichting als verkoper, garantie of niet. overigens wil het feit dat de verkoop inmiddels twee jaar geleden is evenmin zeggen dat jullie op dit moment geen verplichtingen meer hebben. wie weet zien we elkaar in dat verband nog een keer. fijn dat jullie de mogelijkheid bieden om met jullie een constructief gesprek te voeren. op mail reageren jullie helaas niet, maar jullie zijn in het bezit van zowel mijn mailadres als telefoonnummer. Ik vrees echter wel dat wij niet dezelfde visie hebben over wat een 'constructief gesprek' eigenlijk is. ik wacht jullie initiatief rustig af.

Reactie van de eigenaar

Beste heer Vallenduuk , Jammer om te lezen dat u ontevreden bent. Wij herkennen ons echter niet volledig in het beeld dat in uw review wordt geschetst en willen daarom graag de feiten benoemen om een completer beeld te geven van de situatie. U heeft het voertuig (bouwjaar 2019) in juli 2024 bij ons gekocht met een kilometerstand van circa 98.000 km. In oktober 2024, bij ongeveer 113.000 km,(15.000 km later binnen 3 maand) meldde zich een storing in het brandstof/AdBlue-systeem. U had hiervoor elders reeds een diagnose laten stellen en een herstelofferte ontvangen van ruim € 2.300. Wij hebben het voertuig destijds kosteloos hersteld. Daarbij bleek overigens bovendien dat de eerder gestelde diagnose niet juist was. Vervolgens hebben wij tot maart 2025 geen meldingen van storingen ontvangen. Bij een kilometerstand van circa 131.500 km(33.000 km na aankoop) ontstond een storing die werd veroorzaakt door een defect carter ontluchtingsventiel. Ook dit hebben wij kosteloos voor u hersteld. Daarna hebben wij geen verdere klachten of verzoeken ontvangen tot uw e-mail van 3e week augustus 2026, ruim 2 jaar later. In deze e-mail gaf u aan dat er sprake was van een probleem met de nokkenasketting en dat u in verband met een mogelijke coulanceregeling van de fabrikant een complete onderhoudshistorie nodig had. Tevens gaf u aan dat er een probleem was of was geweest met een verzadigd roetfilter. Sinds de aankoop is er door u bij ons geen onderhoud aan het voertuig uitgevoerd, afgezien van de onderhoudsbeurt die wij voorafgaand aan de aflevering hebben verzorgd. Wij begrijpen dat het bijzonder vervelend is wanneer een auto langere tijd stilstaat voor een reparatie. Tegelijkertijd vinden wij het belangrijk om te vermelden dat de door u genoemde klachten zich ruim twee jaar na aankoop voordoen, nadat er sinds de aankoop aanzienlijk wat kilometers met het voertuig zijn gereden. Tevens betreft de huidige problematiek, iets wat de fabrikant als coulance en dus bekend erkend maar stelt daar voorwaarden aan en helaas levertijd, iets wat buiten onze macht ligt. Wij zijn van mening dat wij ons destijds correct en coulant hebben opgesteld door de door u bij ons gemelde defecten kosteloos te verhelpen. Om die reden vinden wij dat uw review geen volledig beeld geeft van de gang van zaken. Desondanks wensen wij u uiteraard een spoedige en passende oplossing voor de huidige situatie. Het is niet onze gewoonte om uitgebreid op persoonlijke situaties via internet in te gaan. Mocht u de gang van zaken alsnog met ons willen bespreken, dan bent u van harte welkom om contact met ons op te nemen. Wij staan altijd open voor een constructief gesprek. Met vriendelijke groet, Lenferink Auto's

HT

H. ter Haar

2 maanden geleden

LL

L. Luijerink

2 maanden geleden

Zeer tevreden klant. Soepele onderhandeling over inruil, heel goed geluisterd naar wensen ten aanzien van nieuwe auto. De geleverde auto is zelfs meer compleet dan gehoopt. Auto is keurig gebracht zoals afgesproken waarbij ruimschoots tijd is genomen voor uitleg van nieuwe functies. Prima ondersteuning bij administratieve afhandeling. Kortom: Top service!

Reactie van de eigenaar

Goedemiddag mevrouw Luijerink, Wat leuk om te lezen dat u tevreden over de aanschaf van uw nieuwe auto. Het was ook weer een leuke uitdaging om voor jullie de juiste auto's te vinden. Wij wensen jullie er veel plezier mee en tot een volgende keer! Gr. Team Lenferink Auto's

KK

K. Kruse

2 maanden geleden

Hier mijn oude vw golf diesel ingeruild voor een nieuwere vw golf hybride. Helemaal tevreden over de verkopers, ze zijn kundig, zijn oprecht, geven goed advies en stellen de juiste vragen. Na een aantal weken kreeg ik een foutmelding in de software, dit probleem is correct opgelost. Daarna rook ik telkens een brandlucht in mijn auto, ook al was dit mijn eigen fout, hier werd serieus naar gekeken. Dit is mijn 4e auto die ik gekocht heb bij deze garage en waarschijnlijk niet de laatste.

Reactie van de eigenaar

Goedemiddag mevrouw Kruse, Bedankt voor uw uw mooie review. Fijn om te horen dat de Golf goed bevalt en dat u tevreden bent over onze service service. Graag tot een volgende keer., Team Lenferink Auto's

PJ

P. Jan

3 maanden geleden

AJ

A. jansen

3 maanden geleden

Ik heb een Mercedes C180 gekocht in Maart dit jaar , in een nagelnieuwe staat maar wel 6 jaar in een leasehok gestaan. Ondertussen heb ik er al dik 25k KM mee gereden en de auto is helemaal nagekeken en in onderhoud bij Wensink. Geen uit elkaar getrokken taxi na schade of met kilometer gesjoemel. Alles klopt gewoon en het is wel een import auto. Mijn inruil auto bleek nogal wat verborgen mankementen te hebben wat allemaal voor eigen rekening is genomen. Ik heb de aankoopprijs ook best als scherp in de markt ervaren dus voor mij was het een goede deal voor een nieuwe auto. Herbert, de tweede sleutel is binnen en het is goed zo..

Reactie van de eigenaar

Beste Arjan, Bedankt voor deze positieve review. Fijn om te lezen dat de auto en het aankoopproces goed is bevallen. Wij wensen jou veel plezier en veilige km toe. Gr. Team Lenferink Auto's

MH

M. hoekstra

4 maanden geleden

Slechte service en wordt zo gepraat dat het altijd jouw fout is. Echt slechte service

Reactie van de eigenaar

Beste heer Hoekstra, Helaas zijn uw gegevens niet bij ons bekend. Graag zouden we meer inzicht krijgen wat er speelt. Neemt u alstublieft contact met ons op via [email protected] of 0546-639639 Met vriendelijke groet, Team Lenferink Auto's

C

cengizgokce81

5 maanden geleden

Enorm goed geholpen door Herbert. Top vent. Er wordt naar je geluisterd en ervaring die hij heeft met jouw gedeeld zodat je de juiste keuze kan maken. Een man van zijn woord. Absoluut een leuke adres voor wie naar auto’s zoekt.

Reactie van de eigenaar

Goedemiddag, Bedankt voor de positieve review en leuk om te horen. Mochten wij je in de toekomst iets voor je kunnen betekenen dan horen wij het graag! Gr. Team Lenferink Auto's

Heb je een van deze beoordelingen geschreven en wil je dat we hem verwijderen?

Schrijf je beoordeling

Vertel over je ervaring bij Lenferink Cars. We controleren elke beoordeling voordat we die publiceren.

Je beoordeling

Wordt naast je beoordeling getoond. Alleen je voornaam is ook goed.

Wordt niet gepubliceerd. We sturen je een e-mail om te bevestigen dat de beoordeling van jou is.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van Lenferink Cars?

Maandag t/m vrijdag: 8:00–18:00; zaterdag: 9:00–17:00; zondag: gesloten.

Is Lenferink Cars op zondag open?

Nee, volgens de gepubliceerde openingstijden is het op zondag gesloten.

Wat vinden klanten van Lenferink Cars?

Het is beoordeeld met 3,9 van de 5 op basis van 355 beoordelingen, en 70 % geeft 4 of 5 sterren.

Waar is Lenferink Cars?

Plesmanweg 11, 7602 PD Almelo.

Wat is het telefoonnummer van Lenferink Cars?

Je kunt 0546 639 639 bellen.

De openingstijden komen uit de openbare vermelding van elk bedrijf en kunnen op feestdagen afwijken.

Andere bedrijven in Almelo